Dance-off i vardagsrummet

Kategori: Träning

Idag hade jag ingen motivation alls till att gå ut på min morgon runda så.... 
 
Jag hade en dance-off i mitt vardagsrum, mig mot mig! Hade glömt hur roligt det var att bara dansa, inte när man är ute och dansar men att faktiskt dansa och leka lite med steg osv.
Man behöver inte alltid tvinga ut sig på morgonen, det finns andra alternativ till cardio istället för morgon promenaden eller löprundan. Så de dagar jag kanske inte känner för att gå ut kommer jag köra mina dance-off i vardagsrummet med hög hög musik tills grannarna klagar!
Jag avslutade detta härliga danspass med mage + rumpa !
 
Mage & rumpa:
30 omvända situps
1a omgången: 60s plankan (1a omgången:40s höger sidorplanka. 3dje omgången: 40s vänster sidoplanka)
30 sax-crunches
30 squats
30 ben-crunches(vet inte riktigt vad jag ska kalla dem, när man sträcker ut benen och drar in dem samtidigt som man gör crunches i takt med benen) 
30 donkey-kicks
20 sido-kicks
x 3
 
Ska försöka göra video till passet då det blir svårt att beskriva alla övningar i text !

Glöm inte ladda med bra energi efter ett bra träningspass, jag laddade upp med en härlig nanapple-gröt ! Recept kommer i nästa inlägg
 
 
 
Kommentera inlägget här: