Dålig uppdatering och ber om ursäkt

Kategori: Livsstil, Träning

Idag fick jag en liten käftsmäll av min kära vän som sa åt mig att ta tag i bloggen igen. Därför har jag bestämt mig för att bättra mig och uppdatera! Tro mig, jag har inte glömt er, har bara en massa nytt i privatlivet att bloggen och träningen fått ta smällen. Men nu ska det ändras !
 
Sist jag skrev hade jag kommit hem från Los Angeles. Kan börja berätta att jag hade en av de bästa veckor i mitt liv. En semester för sig själv är något ALLA bör göra minst en gång i sitt liv. Man lär känna sig på ett helt annat sätt. Tyvärr är 1 vecka alldeles för lite men jag använde den 100%.
 
Jag har redan lagt upp min topp 3 lista men tänkte att jag ville ta upp Runyon Canyon lite mer detaljerat.

 
Jag spenderade en helförmiddag där, det finns flera olika ingångar till kanjonen och väl inne finns det flera olika stigar. Jag besteg den brantaste såklart. Min ide var först att springa upp, men när jag väl kom fram insåg jag att bara uppförsbacken som ledde till kanjonens ingång gjort mig andfådd(promenerandes), därför blev det en rask powerwalk uppför kanjonen. Jag rekomenderar alla som vill dit att komma tillbaka en gång till. Jag testade promenera upp för kanjonen och nästa gång jag går dit vill jag faktiskt springa upp, iallafall jogga upp. Men man måste testa sig fram. Det är en riktigt härlig utmaning iallafall och när man väl kommer upp till toppen är utsikten något av det vackraste man sett. Man ser hela Los Angeles uppifrån. Man ser staden på ena sidan av berget samt havet på andra sidan. Men utsikten är inte det enda fina, känslan av att vara där uppe på toppen, solen skiner på en, man är svettig och känslan av frihet har nog aldrig varit så stark tidigare. Nedförsbacken är också en utmaning, utmaningen är att inte snubbla, trampa snett eller halka nedför de branta nedförsbackarna som knappt är riktiga vägar utan mer små stigar. Självklart finns det andra vägar ner, jag råkade bara ta en brant stig ner. Det var min upplevelse av kanjonen iallafall och jag önskar att alla får en sådan eller tillochmed bättre upplevelse som jag upplevde på den platsen.
 
Jag hann få in mycket träning på min resa men det hela avtog såfort jag kom hem. Dags att sätta igång för mig iallafall ! Alla hamnar i svackor och detta har varit min men nu tar jag mig i kragen och sätter igång ! 
Kommentera inlägget här: