Glad onsdag !

Kategori: Recept

Vill inte börja med dåliga vibbar men fy vad trögt det gått med bloggen! Dags att ändra på detta tycker jag, såå....
 
Tänkte börja berätta om vad som hänt i mitt liv sista tiden. Har ju flyttat så har köpt allt jag behöver sakta men säkert och igår köpte jag äntligen min älskade mixer. Åh vad den var saknad, nu kan jag äntligen göra rawballs, smoothies och ja, ALLT. Det första jag gjorde var självklar ett par nya rawballs och en liten smoothie som syster fick äran att njuta av, rawballsen blev FÖR goda. Recept kommer här såklart
 
 
På grund av min ivrighet att testa mixern samt suget på rawballs tänkte jag inte mycket på måtten utan körde efter känsla men jag har för mig att jag gjorde såhär
 
Nutty-Rawballs:
6 dadlar
2 msk jordnötsmör 
2 dl havegryn (glutenfritt)
1 msk chiafrön
2 msk krossadelinfrön
1/3 dl kokosflingor
 
Kärna ur dadlarna och häll i en bunke tillsammans med alla ingredienser förutom kokosflingorna.
Mixa med handmixer(vilken mixer som helst går bra) tills allt blir en kladdig massa.
Rulla små bollar av massan och rulla i kokosflingor.
Lägg i kylen tills de ska ätas upp !
 

Så nu är jag jätte glad och kommer säkert leva på smoothies och rawballs ett tag framöver tills euforian av nya mixerna är över
 
 
-Namaste
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: