ny inspiration

Kategori: Mat, Recept

God morgon! Efter en alltför torr period på inspiration och tid har jag äntligen raw"bakat" igen! Denna gång vart ville jag bjuda på nyttig fika samtidigt som jag var sugen på choklad, saft och havrebollar! Det var precis vad jag gjorde, fast på mitt egna sätt... ByZoe sätt !
 
 
 
 
Här kommer recepten på de underbart goda och simpa havrebollarna
HavrebollarByZoe
4 dl havregryn
12 dadlar
1 msk kokosfett
Lite kokosflingor att rulla bollarna i
 
Ta ut kärnorna från dadlarna sen är det bara att mixa alla ingredienser i valfri mixer, jag föredrar en handmixer. Rulla ut till ca 9 bollar (blir fler om man vill göra mini-havrebollar), och rulla i ett fat av kokosflingor. Ställ sedan in i kylen tills det är dags att avnjuta godbitarna.
 
Vill ni veta hur chokladen och hallonaden blev får ni recept på de i ett senare inlägg!
 
- Namaste
 
 
 
Kommentera inlägget här: